21. Yüzyıl Becerileri
Üretkenlik ve Sorumluluk:
1. Başkalarının ilgi ve haklarına saygı göstererek kendi haklarını savunabilen, görevlerini yerine getirebilen, kendi kararlarını verebilen ve davranışlarının sonuçlarına katlanabilmek.
2. İşin zamanında ve kaliteli yapılabilmesi için yüksek standart ve hedefler belirlemek ve bunlara ulaşmak,
3. Titiz ve olumlu iş etiği sergilemek,
Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Becerisi:
1. Anlamaya yönelik doğru akıl yürütmek,
2. Karmaşık seçimler yapmak ve kararlar vermek,
3. Farklı bakış açılarını netleştirmeye ve daha etkili çözümler üretmeye yönelik sorular belirlemek ve sormak,
4. Problem çözmek ve soruları yanıtlamak üzere bilgiyi sınırlandırmak, çözümlemek ve birleştirmek
5. Kendi düşünce süreçlerimizin farkında olarak, başkalarının düşünce süreçlerini göz önünde tutarak, öğrendiklerimizi uygulayarak kendimizi ve çevremizde yer alan olayları anlayabilmeye eleştirel düşünme denir.
Yapıcı ve Yenilenme becerisi:
1. Hayatın her alanında orijinalite ve özgünlük sergilemek,
2. Toplumun işine yarayacak yeni fikirler geliştirerek uygulamak.
3. Buluşçu, yenilik arayan, yeni çözümler getiren ve özgün düşüncelerin ortaya çıkmasını sağlayan düşünceler sistemidir.
4. Çok yönlü bakabilmek, çok seçenekli çözüm yolları bulmak ve uygulamak.
Bilgi ve Medya Okur-yazarlığı:
1. Problemlerin çözümüne yönelik olarak; bilgiye yeterli ve etkili düzeyde ulaşmak, bilgiyi eleştirel ve yeterli düzeyde değerlendirmek, doğru bir şekilde kullanmak,
2. Bilginin erişimine ve kullanımına yönelik olarak etik ve yasal konularda temel bir anlayışa sahip olmak,
3. Hayatın her alanında bilgiyi ve bilgi kaynaklarını kullanma becerilerine sahip olanlar bilgi ve medya okuryazarıdır. Çağımız medya donanımlı bir çağ olduğu için medya toplumlara ve toplumu oluşturan bireylere şekil veren önemli bir güçtür.
4. Medyadaki iletilerin hangi amaçlara yönelik ve hangi araçları, özellikleri ve yenilikleri kullanarak nasıl yapılandırıldığını anlamak,
5. İnsanların iletileri nasıl farklı yorumladığını, değer yargılarının ve bakış açılarının nasıl işe koşulup koşulmadığını, medyanın inanç ve davranışları nasıl etkilediğini gözlemek,
6. Bilginin erişimine ve kullanımına yönelik olarak etik ve yasal konularda temel bir anlayışa sahip olmak,
Girişimcilik ve Öz-Yönelim:
1. Kişinin kendini tanıması duygularını fark ederek yöneterek, düşünceleri ve davranışları üzerinde kontrol sahibi olmasıdır. (kendini tanı ve yönet)
2. Kendi anlayışını ve öğrenme gereksinimlerini gözlemlemek,
3. Uzmanlaşmak üzere temel becerilerin ve/veya öğretim programının sınırlarını aşarak kendi öğrenme sınırlarını ve fırsatlarını keşfetmek, genişletmek,
4. Becerilerini profesyonel düzeye yükseltmek üzere girişiminde bulunmak,
5. Başkalarının gözetimi olmaksızın görevleri tanımlamak, öncelik sırasına koymak ve tamamlamak,
6. Zamanı etkili kullanmak ve iş yükünü idare etmek,
7. Öğrenmenin yaşam boyu bir süreç olduğuna ilişkin kararlı davranışlar sergilemek,
İletişim ve İşbirliği - Esneklik ve Uyum:
1. Konuşurken ve yazarken düşünceleri ve fikirleri açık ve etkili bir şekilde birleştirip kullanmak,
2. Farklı takımlarda etkin çalışabilme becerisi göstermek,
3. Kişinin kendini tanıması, duygularını fark ederek ve yöneterek dünce ve davranışları üzerinde kontrol sahibi olabilmesidir. Kişinin çevresini tanıması ve ilişkiyi yönetmesi ise diğerlerini anlaması, ilişkilerinde duyarlı ve sorumluluk bilinci içinde davranmasıyla başlar, başkalarının davranışlarını etkileme ve olumlu yönlendirme olanağı vererek sürer.
4. Takım çalışması gösterme, farklı rol ve sorumluluklara uyum gösterme, başkaları ile verimli çalışma, kendini başkalarının yerine koyma, değişik farklılıklara saygı göstermedir.
5. Farklı rol ve sorumluluklara uyum sağlamak,
6. Karmaşık ve önceliklerin değiştiği ortamlarda etkin olarak çalışmak,
Sosyal ve Kültürlerarası Beceriler:
1. Diğerleriyle uygun ve üretken bir şekilde çalışmak,
2. Uygun olduğunda grupların ortak anlayışını ayarlamak,
3. Sosyal konulara, sosyal çevrelerine duyarlı olmak.
4. Katılımcı demokrasi ve sivil toplumun gelişmesinde aktif rol almak.
5. Yenilikleri arttırmak ve iş kalitesini yükseltmek üzere kültürel farklılıklar arasındaki boşlukları doldurmak ve farklı bakış açılarını kullanmak,
Liderlik:
1. Diğerlerini belirli bir hedefe yönelik etkilemek ve yönlendirmek üzere bireylerarası ve problem çözme becerileri kullanmak,
2. Ortak bir hedefe ulaşmak üzere diğerlerinin güçlerini düzenlemektir.
3. Liderler değişime uyum gösterip sürekli öğrenme felsefesini kabul edip gelişmelere açık olan kişilerdir. Birey kendi öğrenmesinin lideri olmalı, kendi öğrenmesiyle ilgili planlamalar yapabilmelidir.
4. Kişi inisiyatif alabilmeli, sorunlara çözümler üretilebilecek kişilerarası işbirliğini geliştirici nitelikte olmalıdır.
5. Bilgi kaynaklarının ulaşmanın gerektirdiği becerileri edinmeli bilgi teknolojileri konusunda donanımlı olmalıdır.
ISTE YÖNETİCİ STANDARTLARI
1.Vizyoner Liderlik: Eğitim yöneticileri kurumlarındaki dönüşümü desteklemek ve mükemmelliği artırmak için teknolojiyle kapsamlı olarak bütünleşmeyi sağlayan ortak bir vizyon geliştirilmesine ve uygulanmasına öncülük ve liderlik eder.Eğitim Yöneticileri:
1. Bölge ve kurum yöneticilerinin performanslarını en üst düzeye çıkarmak, etkili öğretim uygulamalarını desteklemek, öğrenme amaçlarını yükseltmek ve bu amaçlara ulaşmak için dijital çağın kaynaklarının kullanımını en üst düzeye çıkaran kararlı bir değişim içeren, tüm paydaşlar arasında ortak /paylaşılan bir vizyona öncülük eder ve kolaylaştırır.
2. Ortak vizyona dayanan, teknolojinin içinde yer aldığı stratejik planların geliştirildiği, uygulandığı ve paylaşıldığı daimi bir süreç içerisinde yer alır.
3. Teknolojiyle bütünleşmiş bir vizyonun ve stratejik planın uygulanmasını desteklemek için kaynak oluşturmanın, program ve politikaların yerel, bölgesel ve ulusal düzeyde savunuculuğunu gerçekleştirir.
2. Dijital Çağ Öğrenme Kültürü: Eğitim yöneticileri tüm öğrenciler için yoğun, uygun ve ilgilerini çeken bir eğitim sağlayan dinamik dijital çağ kültürünü yaratır, geliştirir ve destekler.
Eğitim Yöneticileri
1. Dijital çağda öğrenmenin sürekli gelişimi üzerine odaklanmış öğretimsel yenilikleri sağlar.
2. Öğrenme için yoğun ve etkili teknoloji kullanımında model olur ve teknoloji kullanımını teşvik eder.
3. Tüm öğrencilerin farklı ve bireysel gereksinimlerini karşılamak için öğrenme kaynakları ve teknolojiyle donatılmış öğrenci merkezli öğrenme çevreleri hazırlar.
4. Teknoloji alanında ve teknolojinin müfredat/ öğretim programları ile bütünleştirilmesinde etkili uygulamalar gerçekleştirir.
5. Dijital çağ işbirliğini, yaratıcılığı ve yeniliği teşvik eden yerel, ulusal ve evrensel öğrenme topluluklarını destekler ve bunlara katılır.
3.Mesleki Uygulamalarda Uzmanlık: Eğitim yöneticileri dijital kaynakları ve güncel teknolojileri dahil etme yoluyla öğrencilerin öğrenmesini geliştirmede eğitimcileri güçlendiren mesleki öğrenme ve yenilik ortamları sağlar.
Eğitim yöneticileri
1. Yetkin teknoloji kullanımı ve teknolojinin eğitime dahil edilmesi alanında sürekli mesleki gelişimi sağlamak için kaynak, zaman ve erişimi sağlar.
2. Yöneticiler ve öğretmenler ile teknoloji kullanımı ve araştırmalarındaki görevlileri destekleyen, cesaretlendiren ve harekete geçiren öğrenme topluluklarını destekler ve bunlara katılır.
3. Dijital çağ araçlarını kullanarak paydaşlar arasında işbirliği ve etkili iletişimi sağlar ve örnek olur.
4. Teknolojinin etkili kullanımına ilişkin yükselişe geçen akımlara/trendlere/eğilimlere ve eğitim araştırmalarına uyum sağlar, yeni teknolojilerin öğrencilerin öğrenmesini geliştirme kapasitelerinin değerlendirilmesini teşvik eder.
4. Sistemin Geliştirilmesi: Eğitim yöneticileri bilgi ve teknoloji kaynaklarının etkili kullanımı yoluyla örgütün/kurumun sürekli gelişimini sağlamak için dijital çağ liderliği ve yönetimini gerçekleştirir.
Eğitim yöneticileri
1. Zengin medya kaynakları ve teknolojinin uygun biçimde kullanımıyla öğrenme hedeflerine ulaşma başarısını en üst düzeye çıkarma yönündeki değişime liderlik eder.
2. Öğrenmeyi ve çalışanların performanslarını geliştirmek amacıyla; veri toplama, verileri inceleme, sonuçları yorumlama, ölçümler yapma ve sonuçlarını paylaşmak için işbirliği yapar.
3. Akademik ve uygulamaya dönük amaçları geliştirmek için teknolojiyi yetkin ve yaratıcı bir şekilde kullanan üst düzey yeterliğe sahip çalışanları işe alır ve muhafaza eder (sürekliliğini sağlar)
4. Sistemin gelişimini destekleyen stratejik ortaklıklar kurar ve kazanım sağlar.
5. Öğrenimi, öğretimi, uygulamaları ve yönetimi desteklemek için birlikte işleyen ve bütünleştirilmiş teknoloji sistemlerini de kapsayan güçlü bir teknoloji alt yapısı kurar ve sürekliliğini sağlar.
5. Dijital Vatandaşlık: Eğitim yöneticileri gelişen dijital kültüre ilişkin sosyal, etik ve yasal konuların ve sorumlulukların anlaşılmasını kolaylaştırır ve örnek olur.
Eğitim yöneticileri
1. Tüm öğrencilerin gereksinimlerini karşılamak için uygun dijital araçlara ve kaynaklara eşit/adil erişimi sağlar.
2. Dijital bilgi ve teknolojinin güvenli, yasal ve etik kullanımı konusunda politikalar geliştirir, örnek olur ve teşvik eder.
3. Teknoloji ve bilginin kullanımına ilişkin güçlü/sorumluluk içeren/ güvenilir bir sosyal etkileşimi teşvik eder ve örnek olur.
4. Güncel iletişim ve işbirliği araçlarını kullanarak evrensel konulara dahil olmayı ve paylaşılan bir kültür anlayışı geliştirilmesini teşvik eder ve örnek olur.
ISTE ÖĞRETMEN STANDARTLARI
l. Öğrenci öğrenme ve yaratıcılığını kolaylaştırma ve teşvik etmeÖğretmenler teknoloji, öğretme-öğrenme ve içerik bilgilerini öğrencilerin hem yüz yüze hem de sanal ortamlarda öğrenme, yaratıcılık ve yenilenmelerini arttıran çalışmalarını kolaylaştırmak için kullanırlar. Öğretmenler:
a) Yaratıcılığa, yenilikçi düşünme ve üretkenliğe model olur, bu nitelikleri teşvik eder, destekler.
b) Öğrencileri gerçek yaşamla ilgili konuları araştırmakla, dijital araçları ve kaynakları kullanarak özgün problemleri çözmeye sevk eder.
c) Ortak araçları kullanarak öğrencinin kavramsal düşünme, anlama ve yaratıcılık becerilerini açığa çıkarmak ve netleştirmek için öğrenciden gelen dönüşümleri teşvik eder.
d) Sanal ya da yüz yüze ortamlarda öğrenciler, meslektaşlar veya diğerleriyle öğrenmede bir araya gelerek ortak bilgi yapılanması modeli oluşturur.
2. Dijital çağ öğrenim deneyimleri ve değerlendirmeleri tasarlama ve geliştirme
a) Öğretmenler çağdaş araç ve kaynakları alarak kaynakta içerik öğrenmeyi en üst seviyeye çıkarmak ve NETS de tanımlanan bilgi beceri ve davranışları geliştirmek için özgün öğrenme, deneyim ve değerlendirmelerini tasarlar, geliştirir ve değerlendirmeye tabi tutarlar. Öğretmenler:
b) Öğrencinin öğrenme ve yaratıcılığını teşvik etmek için dijital araç ve kaynakları içeren uygun öğrenme deneyimlerini tasarlar ve uyarlarlar
c) Bütün öğrencilerin kişisel meraklarını takip etmelerine imkan sağlayan ve şahsi eğitim amaçlarını oluşturmak, öğrenmelerini yönetmek ve bireysel gelişimlerini değerlendirme konularında aktif katılımcılar olmalarını sağlayan teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamları geliştirir .
d) Dijital araç ve kaynakları kullanarak öğrencilerin muhtelif öğrenme stillerine, çalışma stratejilerine, yeterliliklerine hitap eden öğrenme aktivitelerini tasarlar ve kişiselleştirir.
e) İçerikle ve teknoloji standartlarına bağlantılı, çoklu ve çeşitli ,ön ve son testler uygular ve ortaya çıkan veriyi öğrenme ve öğretmeyi şekillendirmede kullanır.
3. Dijital çağ çalışma ve öğrenme modeli oluşturma
Öğretmenler küresel ve dijital dünyada yenilikçi bir mesleğin temsilcileri olarak bilgi, beceri ve çalışma süreçlerini sergilerler. Öğretmenler:
a) Teknolojik sistemdeki akıcılığı ve mevcut bilginin yeni teknolojilere aktarımını gösterirler.
b) Öğrenci başarısını ve gelişimini desteklemek için dijital araçlar ve kaynakları kullanarak öğrenciler, meslektaşlar, veliler ve toplum üyeleriyle işbirliği yapar.
c) Varolan ve sonradan ortaya çıkan dijital araçların yer belirlemek, analiz etmek ve değerlendirme yapmada etkin bir şekilde kullanımına model oluşturur, yardımcı olur, araştırma ve öğrenmeye destek olmak için bilgi kaynaklarını kullanır.
4. Dijital vatandaşlık ve sorumluluk modeli oluşturma ve teşvik etme
Öğretmenler yerel, toplumsal ve sosyal kavramları, gelişmekte olan dijital kültürdeki sorumlulukları anlar; mesleki çalışmalarında yasal ve etik davranışlar sergiler. Öğretmenler:
a) Dijital bilgi ve teknolojinin güvenli, yasal ve etik kullanımını, telif haklarına ve fikir haklarına saygı, kaynakların uygun bir şekilde dokümantasyonu da dahil olmak üzere savunur, model oluşturur ve öğretir.
b) Uygun dijital araç ve kaynaklara eşit erişim sağlayarak öğrenci merkezli stratejilerin kullanımı yoluyla tüm kullanıcıların muhtelif gereksinimlerini karşılar.
c) Bilgi ve teknolojinin kullanımına ilişkin dijital ahlak ve sorumlu sosyal etkileşimleri teşvik eder ve model oluşturur
d) Diğer kültürlerin öğrencileri ve meslektaşlarıyla bir araya gelip dijital çağ iletişimini ve etkiletişim araçlarını kullanarak kültürel anlayış ve küresel farkındalık geliştirir.
5. Liderlik ve mesleki gelişim etkinliklerine dahil olma
Öğretmenler sürekli olarak mesleki uygulamalarını geliştirirler, yaşam boyu öğrenmeye model olurlar ve sosyal ve mesleki yaşamlarında dijital araç ve kaynakların etkin kullanımını teşvik ederek ve göstererek liderlik sergilerler. Öğretmenler:
a) Öğrenci öğrenmesini geliştirmek için teknolojinin yaratıcı uygulamalarını keşfetmek üzere yerel ve küresel öğrenme topluluklarına katılır.
b) Teknolojinin dahil edilmesi vizyonu göstererek, paylaşımcı karar verme mekanizmalarında, topluluk oluşumunda rol alarak, diğerlerinin teknoloji becerilerini ve liderliklerini geliştirerek, liderlik davranışı sergiler.
c) Öğrenci öğrenimini desteklemek amacıyla varolan ve ortaya çıkan dijital araç ve kaynakların etkin kullanımını sağlamak için değerlendirme yapar, mevcut araştırma ve kişisel uygulamalarda düzenli olarak yansıtır.
d) Öğretme mesleğinin, okullarının ve toplumun kendini yenileme, gereklilik ve etkinliğine katkıda bulunur
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder